Guernica

Guernica

21 Şubat 2014 Cuma

Kağıt Hamuru Nasıl Yapılır?

  

   Kağıt Hamuru birçok şekilde yapılmaktadır. Ben sadece iki yöntemi anlatacağım. 

   Malzemeler: Gazete veya Tuvalet Kağıdı, Tencere, Hamuru yoğurmak için
                    küçük plastik bir kap, Ahşap Tutkal
   Uyarılar:
  • Kağıt hamurunuzun renkli olmasını istiyorsanız hamuru yoğururken içerisine toz boya ekleyebilirsiniz.
  • Gazeteden kağıt hamuru yapacaksanız kaynatırken arada suyunu değiştirirseniz gazetenin rengi beyaza yakın olur. Yoksa gri bir kağıt hamurunuz olur.
  • Hamuru yoğururken arada erimemiş gazete parçalarının kalmadığından emin olun.
  • Kağıt hamurunuzu saklamak için streç film en sağlam yöntem olacaktır.
1- Gazeteden kağıt hamuru: İhtiyacımız kadar gazeteyi ayarladıktan sonra gazetelerimizi 2-3 cm' lik küçük parçalara ayırıyoruz.Bütün gazeteleri ufak parçalara böldükten sonra gazetelerimizi bir tencereye koyuyoruz ve gazetelerin üstünde olacak şekilde su ile dolduruyoruz. Suyumuz kaynamaya başladıktan sonra yarım saat süre ile kaynatmaya devam ediyoruz. Yarım saat sonra hala erime noktasında değilse bir süre daha kaynatmaya devam edebiliriz. Gazetemiz erime kıvamına gelince suyunu boşaltıyoruz ve gazetelerin suyunu sıkarak çıkarıyoruz. Daha sonra Ahşap tutkalını azar azar ekleyerek kağıt hamurumuzu yoğurmaya başlıyoruz. Kıvama gelene kadar yoğuruyoruz. İstediğimiz kıvama geldiyse kağıt hamurunuz artık çalışmanızı yapmaya başlayabilirsiniz.

2- Tuvalet kağıdından kağıt hamuru: Kağıt hamurunu çok daha kısa sürede ve daha kolay şekilde kıvama getirmek istiyorsak tuvalet kağıdı bu konuda gazeteden daha başarılı diyebiliriz. Ortalama bir tuvalet kağıdından bir avuç kadar (çocuk eli değil :D ) kağıt hamuru çıkar. Ne kadar kağıt hamuruna ihtiyacımız varsa o kadar tuvalet kağıdı kullanmalıyız. Tuvalet kağıdını koparma yerlerinden ayırarak bir tencereye dolduruyoruz. Sonra içerisine yeteri kadar su ekliyoruz ve kıvama gelene kadar kaynatıyoruz. Erime kıvamına ulaşan tuvalet kağıtlarımızı süzgeç yardımı ile süzdükten sonra tuvalet kağıtlarımızı sıkarak içinde kalan suyu da çıkarıyoruz. Daha sonra Ahşap tutkalımızı içerisine azar azar katarak yoğurmaya başlıyoruz. İstediğimiz kıvamı elde edinceye kadar bu işlemi devam ettiriyoruz. Tuvalet kağıdı kullanmanın bir avantajı da hamurumuz beyaz oluyor. Kolay gelsin.

43 yorum:

  1. İyi günler kâğıt hamurunu denedim fakat aşırı lifli bir yapısı oldu (tuvalet kagidindan yaptım) şekil verirken parçalanıyor. Tam ölçü ya da formülünüz varmı?

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Tam bir ölçüm yok. Eğer lifli ise hala yoğurmanız gerekiyordur. Biraz daha tutkal katabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. un koymuyormuyuz

      Sil
    2. Hayır, ahşap tutkalı yeterli. Un denemedim hiç. Daha hızlı katılaştırmak için bir ihtimal olabilir.

      Sil
  4. Aynen bu siteden benim arkadaşım da denedi ama sürekli parçalanıyor

    YanıtlaSil
  5. Parçalanmasının üç sebebi olabilir ya tutkalı az katmışşınızdır, ya suyunu çok sıkmışsınızdır, ya da yeterince yoğurmamışsınızdır.
    Şimdi size çamur yapın desem; kıvama getirmek için ne yaparsınız? Toprak ve suyu karıştırırsınız. Çok sulu olursa toprak, çok kuru olursa su eklersiniz değil mi? Kâğıt hamurunda da mantık aynı. Eksik olan malzemeyi veya işçiliği eklerseniz sorun çözülmüş olur. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Başarmak için denemeleri çoğaltmak gerek...her yeni deneme sizi doğru olana götürür.

    YanıtlaSil
  8. Bir yerlerde bi eksiklik var demek ki..yaptığınız işlemleri tekrar gözden geçirin. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  9. Bir yerlerde bi eksiklik var demek ki..yaptığınız işlemleri tekrar gözden geçirin. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  10. aynen benimkide parçalanıyodu biraz su koydum sonra tutkal koydum oldu

    YanıtlaSil
  11. Rica ederim. Başarmanıza sevindim.

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. çok kötü bu siteden sakın yapmayın parçalanıyo

    YanıtlaSil
  14. Yönergeleri dikkatlice ve düzgün şekilde uygularsanız parcalanmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyguladım yinede parçalanıyo

      Sil
    2. Kağıt hamurunuz oyun hamuru kıvamına gelene kadar yogurmanız lazım. Kıvama gelmeyen kağıt hamuru parçalanır.

      Sil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. uyguladım yinede parçalanıyo

    YanıtlaSil
  17. yahu yaptım olmuyo burdan herkese sesleniyorum yapmayınnnnnnnnnnn parçalanıyo paranıza yazıııkk

    YanıtlaSil
  18. tualet kağıdını 5 6 gün bekletmiyoz mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuvalet kağıdını 5-6 gün bekletmeye gerek yok. Çünkü tuvalet kağıdı suya değince hızlı bir şekilde eriyor. Bir gün yeterli olabilir.

      Sil
  19. tualet kağıdını bekletiyozmu 2 3 gün

    YanıtlaSil
  20. Çok kötü olmuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kötü görünmüyorsa daha iyisi olabilir. Daha iyisini de yapabilirsin. Kolay gelsin.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  21. Tuvalet kağıdı ile hamur yaparken ahşap tutkal yerine normal tutkalı kullanabilir miyiz peki?

    YanıtlaSil
  22. Bir de tuvalet kağıdını ne yaptıktan sonra bekletiyoruz

    YanıtlaSil
  23. Normal tutkal hızlı kuruduğu için olmaz. Bizim için önemli olan yapıştırıcının geç kuruması. Çünkü hamuru yoğurduktan sonra şekil vermek için de zamana ihtiyacımız var.

    YanıtlaSil
  24. Wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

    YanıtlaSil
  25. Wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

    YanıtlaSil
  26. üfff çok saçmaya ikiside olmuyo yani enn iyisi kill

    YanıtlaSil
  27. ben öyle bilmiyorum

    YanıtlaSil
  28. Çok farklı yöntemler var. Bu ikisi en çok kullanılan yöntem.

    YanıtlaSil
  29. geri dönüşüm yapmak için a4 kağıtlarını çocuklara toplattırıyordum şimdi onları değerlendirmek için hamur yapacam ama a4 kağıdı ile olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A4 kağıdı ile de olur. Ama hamur kıvamına gelmesi uzun sürer. İyice yogurmanız gerekecek. Sabırlı iseniz üstesinden gelirsiniz.
      Atık kağıtları bu şekilde degerlendirdiginiz için tebrik ederim.

      Sil
  30. ben yaptım çok pürüzsüz ve güzel oldu ama ben çok kaynattım ve robottan geçirdim tuvalet kağıdıyla öyle yaparsanız çok güzel oluyor.teşekkürler

    YanıtlaSil
  31. ben tuvalet kağıdıyla yaptım çok güzel ve pürüzsüz.ben şöyle yaptı m=
    önce tuvalet kağıtlarını (markette satılanlar da olur yani şu tekli olanlardan)3 e böldüm elimle daha sonra 3 cm kadar üzerine gelecek şekilde üzerine su döküp kaynattım (tuvalet kağıdının içindeki su kaynadı)daha sönra çıkarıp bir bezde suyunu süzdüm.20 tane peçeteye +0.100 kg bürüt ahşap tutkalının yarısı yetiyor gerisi de yoğurup blenderdan geçirmek.bu siteye çok teşekkür ederim !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgi paylaşılirsa bir anlamı olur. Yardımcı olabildiğim için ben memnuniyet duydum.
      Ayrıca kendi deneyiminizi paylaştığınız için de teşekkür ederim.

      Sil
  32. arkadaşlar kağıt hamuru için ıslattığınız gazteleri yada tuvalet kagıdını blenderlayın blandır yoksa çokda önemli değil oldukça küçük parçalara eliniz ile ayırın yeterince suda bekletin sonra fazla suyu alın avcunuzda sıkın üzerine hamur byuklugune göre yeterince tutkal ekleyin biraz bir kaşık sıvı yag koyun bu hamurun yumuşak olmasını ve çatlamasını önler biraz tuz atın ve un yada nişasta ekleyerek güzelce yogurun oyun hamuru kıvamında olcaktır ve sağlıklı kuruyacaktır tuz koymamızın nedeni küflenmemesi un yada nişasta ise çok yapış yapış olmasını engeller

    YanıtlaSil